Styczeń 21 2018 11:44:19
· Wzdręga
· Zębacz
Przyklej zdjęcie.
Wejdz na strone Kliknij Kliknij na : eigenes Bild anbringen Wybieramy zdjęcie z dysku. Nastepnie zaznaczamy: Ich bestätige...... Wpisujemy adres strony: Link ..... I klikamy na : Auf die pinnwand
Chorujące okonie
Dziesiątego czerwca pojechaliśmy z kolegą jeszcze raz na jezioro w okolicy Węgorzyna. Henrykowi bardzo ten akwen się spodobał, a szczególnie okoniowa górka przy której zawsze trzyma się drobnica, a co za tym idzie i drapieżniki.
Tym razem nad brzegiem wody zameldowaliśmy się już o czwartej rano.
Pogoda miała być niezła, bez deszczu, ciśnienie, według zapowiedzi synoptyków powinno być stabilne, więc istniała realna szansa na udany połów okoni i nie tylko.
Wzięliśmy po jednej szczupakówce z zamiarem złowienia jakiegoś zębacza.

Poza tym mieliśmy po dwa spinningi i po jednej wędce przeznaczonej do łowienia garbusów na żywczyki. Małymi rybkami nadających się do założenia na hak miałem zająć się sam, gdyż posiadałem zgrabną odległościówkę przeznaczoną do tego celu. Wypłynęliśmy na spokojną taflę jeziora i skierowaliśmy się w stronę podwodnej górki. Po drodze postanowiliśmy zatrzymać się na chwilę przy cyplu wychodzącym dość daleko w kierunku środka akwenu. Był tu obiecujący spad, a wokół niego spławiała się płoć. Ja śmigałem gumką, a kolega błystką obrotową. Nawet miałem solidnego okonia w drugim rzucie, ale przy łódce się spiął, Henryk też zaliczył dwa pobicia na swoją obrotówkę, ale później nic się już nie działo , więc popłynęliśmy wprost na podwodne wzniesienie. Na echosondzie pojawiło się wypłycenie, a wokół niego mnóstwo ryb, było to bardzo zachęcające, więc zakotwiczyliśmy się na spadzie dwoma kotwicami. Zaczęliśmy łowienie z zamiarem pozostania w tym miejscu na dłużej. Na pierwszy ogień w ruch poszły przynęty spinningowe, ale brań nie było. Postanowiłem zająć się łapaniem uklejek, których na szczycie wzniesienia pływało niezłe stadko. Na białego robaczka rybki współpracowały wyśmienicie, tak że w krótkim czasie w wiaderku pływało ich już sporo. Kolega włożył do pojemnika pompkę, która napowietrzała wodę sprawiając, że rybki miały się całkiem dobrze, mimo wysokiej temperatury wody i powietrza. Teraz do wody, jako przynęta, poszły uklejki, większe na szczupaka, a mniejsze na okonia. Zaczęły się nawet brania, których na spinningi mieliśmy jak na lekarstwo. Najciekawsze było jednak to, że szczupaki zamiast brać tak jak się należy na większe żywczyki obcinały nam przynęty okoniowe, na których zestawach nie mieliśmy założonych stalek. Henryk stracił przez to porządnego essoxa. Złowiliśmy w tym miejscu po kilka garbusów, ale później coś się zacięło i ryby nie chciały brać. Rozszalał się wiatr i ściągnął nas na płyciznę. Na tym twardym dnie kotwice nie mogły się solidnie wbić w podłoże, więc mieliśmy olbrzymie problemy z utrzymaniem się w wybranym miejscu. Przegraliśmy z przyrodą, po kilkukrotnych nieudanych próbach poddaliśmy się i spłynęliśmy w kierunku samochodu. Ja miałem osiem okoni, a kolega cztery, ale gdyby wyciągnął tego dużego szczupaka, to on byłby królem polowania.
Na miejscu, już w domu barometr pokazywał znaczny spadek ciśnienia, a okonie nie lubią takich skoków, w przeciwieństwie do szczupaków. Pewnie stąd ten duży wiatr i przerwane żerowanie pasiaków. Drugim razem może będzie lepiej, chociaż w kilku okoniach, podczas patroszenia zauważyłem pozostałości ikry. Pewnie podczas tarła nastąpiło załamanie pogody i ryby przerwały miłosne igraszki, a teraz chorują i nie są skłonne do pobierania pokarmu. Nie wiadomo czy w najbliższym czasie się wykurują i zaczną chętniej współpracować z nami wędkarzami. Kilka lat wcześniej na Woświnie była podobna sytuacja z leszczami.
Pogoda się załamała podczas ich tarła i nie do końca się wytarły. Te, które wpadały w rybackie sieci miały w sobie czarną ikrę i w ogóle nie chciały pobierać pożywienia aż do końca lata. Dopiero gdy wydaliły z siebie chorobę zaczęły trochę reagować na wędkarskie przynęty, a pod koniec jesieni były już całkiem łapczywe i świetnie brały na wędki.

Temat na forum

Wszelkie prawa do całej zawartości Serwisu internetowego www.narybki.net jak i www.narybki.vot.pl są zastrzeżone. Użytkownik ma prawo do pobierania oraz drukowania całych stron lub fragmentów . Żadna część Serwisu nie może być w celach komercyjnych kopiowana w całości lub części, transmitowana elektronicznie lub w inny sposób, modyfikowana, linkowana lub wykorzystywana - bez uprzedniej zgody autora tekstu, lub serwisu narybki.net.
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło

Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Przetłumacz stronę

Losowa Fotka
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

stan2010
21-01-2018 10:04
Ważne chęci des

Exodus
21-01-2018 08:14
To zobacz jak skaczą Wink https://www.youtu...uW
k&t=

stan2010
21-01-2018 01:16
I cuś z mojej bajki

21-01-2018 00:56
Witam Wink Spodobały mi się filmy z drugiej półkuli... dziwne hahaha nie ma PETów, ani puszek nad wodą, a :;/ marzenie ouch

MatiQ
20-01-2018 18:18
Będzie to złoto jutro czy nie będzie? des

Abramis
20-01-2018 12:20
Cześć Wink rozmawiałem właśnie z ojcem który siedzi Frown ogólnie słabo a lód ok 18cm Pfft

Semi
20-01-2018 09:57
Doczekasz się, jeszcze w lutym przymrozi pewnie. Wink

MatiQ
20-01-2018 09:41
Witam, natomiast ja się chyba nie doczekam "bezpiecznej grubości" lodu na wodach u mnie ....

Semi
20-01-2018 08:55
Nie wiem czy dojadę do rzeki wogóle, znów sypie śniegiem. Smile

Exodus
19-01-2018 18:59
Zawsze możesz przerębla zrobić Wink C4 Wink

44,149,526 unikalne wizyty Original Theme, Athos, by Thomas - Modified into Athos_Grey by Exodus