Grudzień 13 2018 07:08:53
· Zębacz
· Żabnica
Przyklej zdjęcie.
Wejdz na strone Kliknij Kliknij na : eigenes Bild anbringen Wybieramy zdjęcie z dysku. Nastepnie zaznaczamy: Ich bestätige...... Wpisujemy adres strony: Link ..... I klikamy na : Auf die pinnwand
Bużanska metrówka.
Przygotował Semi

Już w piątek byłem podekscytowany sobotnim wyjazdem w moje rodzinne strony, z piątku na sobotę miałem służbę, więc sprzęt zapakowałem do bagażnika już w piątek rano. Wyruszyłem w drogę w sobotę o 14.00. Myślami już byłem nad Bugiem, niestety czym bardziej na wschód , tym mina mi rzedła, padał taki deszcz , że wycieraczki naprawdę miały co robić.

Około 16.30 byłem na miejscu, miałem problem z wjechaniem na podwórko, lało jakby chmura się urwała. Myślałem że nici z jutrzejszych ryb, prognoza pogody też nie była optymistyczna- zimno i mokro. Obudziłem się o godz. 5.45, wyjrzałem przez okno i okazało się, że jak na razie to nie pada, więc buziak żoneczce i po 10 minutach już siedziałem w samochodzie. Myślałem ze będzie problem z dojechaniem nad wodę , ale jakoś się udało( ciężko było, błoto jak diabli). Spinningowanie zacząłem od polowania na okonie, w tej miejscówce zawsze mogłem liczyć na kilka dorodnych pasiaków, lecz nie tego dnia, po godzinnym machaniu postanowiłem zjeść śniadanko, wróciłem do samochodu, wyjąłem kanapkę i zajadałem przyglądając się wodzie.

Kilkadziesiąt metrów w prawo na dnie leżało drzewo, przy niskim stanie wody widać wystające konary, teraz tylko zawirowania wody wskazują że coś leży na dnie. Pomiędzy wirkami radośnie uwijały się dorodne ukleje, nagle zauważyłem potężne zawirowanie, rybki zatańczyły na ogonach i wszystko ucichło. Kanapka przestała smakować, poleciałem do samochodu po mocniejszy kij , w ciągu 2 minut zestaw był gotowy, paprochy wróciły do skrzynki, a na lince zawisło 9-cio cm kopyto uzbrojone solidną główka. Pierwsze rzuty pod drzewo i nic, postanowiłem przerzucić drzewo i poprowadzić przynętę nad nim, ryzyko zawady było duże , ale pierwsza próba powiodła się , po drugim rzucie coś wyszło do przynęty , ale nie trafiło, jak zobaczyłem wir , to mi się kolana ugięły. Trzeci rzut... i potężne przytrzymanie, zaciąłem aż za ucho i usłyszałem jęk kołowrotka, ryba wystartowała i nie miała zamiaru się zatrzymać , w ciągu kilku sekund była po białoruskiej stronie rzeki. Jak długo trwała walka ? Nie wiem , wiem natomiast że ryba 2 razy była pod tym drzewem gdzie ją zaciąłem, jakim cudem wyszła? Nie mam zielonego pojęcia, kilka razy widziałem podkład na szpuli, myślałem że zabierze mi całą plecionkę. Powoli jednak słabła i w końcu udało mi się zobaczyć co mam na kiju, w wodzie wydawał się jeszcze większy, zapięty był pięknie za dziób(co gamakatsu to gamakatsu). Po kilku chwilach był już przy brzegu , patrzyłem na niego z podziwem i zastanawiałem się jak go podebrać . Poszedłem na żywioł, podebrałem go pod skrzela, nawet się nie tracił , taki był zmachany. Ustawiłem aparat na masce samochodu, nastawiłem czasówkę i cyknąłem zdjęcie z łowcą ;), później szybki pomiar i rybka z powrotem do wody.

Kilka minut go dotleniałem przy brzegu, bardzo go umęczyłem, w końcu ochlapał mnie i popłyną. A ja stałem jeszcze kilka minut i przyglądałem się wodzie. Byłem szczęśliwy, usiadłem dokończyłem kanapkę, za chwilę przyjechał mój brat, miał służbę na tym odcinku rzeki . Pokazałem mu fotki na aparacie, gul mu skoczył ostro.Zakończyłem łowienie na ten dzień. Umówiliśmy się na dzisiaj na wspólne wędkowanie. Nad woda byliśmy około 6.30, on dwie żywcówki, ja jak zwykle spinning, siedzieliśmy do 11.30, ja złowiłem sandaczyka około 40 cm i okonia 26cm. Brat nawet nie miał brania. Efektów dzisiaj nie było, ale za to piękna słoneczna pogoda zachęcała do aktywnego odpoczynku nad woda. Długo będę pamiętał ten wypadzik i mojego życiowego szczupaka, mam nadzieje że uda mi się złowić jeszcze większego, może jutro na Narwi. ;)

Wszelkie prawa do całej zawartości Serwisu internetowego www.narybki.net jak i www.narybki.vot.pl są zastrzeżone. Użytkownik ma prawo do pobierania oraz drukowania całych stron lub fragmentów . Żadna część Serwisu nie może być w celach komercyjnych kopiowana w całości lub części, transmitowana elektronicznie lub w inny sposób, modyfikowana, linkowana lub wykorzystywana - bez uprzedniej zgody autora tekstu, lub serwisu narybki.net.
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło

Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Przetłumacz stronę

Losowa Fotka
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

stan2010
12-12-2018 20:07
Cześć Wam Wink To, obetnij pierwszy metr z miarki i będzie grało huha

12-12-2018 20:02
No patrz jaki wybredny. huha

Abramis
12-12-2018 19:56
Witam ! Było całkiem całkiem , ale tylko jednego mierzyłem i do zdjęcia , jakoś mnie tak nie rajcuje już te łowienie dorszy jak nie ma 2-ójki z przodu huha

12-12-2018 19:47
A ja bym jeszcze posiedział nad rzeką, tylko że nie mam kiedy pojechać. Smile

Exodus
12-12-2018 14:01
Ja też Wink

Labedziak
12-12-2018 09:23
Witam Wink Ja to w sumie już sezon wędkarski zakończyłem Wink

Abramis
11-12-2018 23:37
Cześć , jutro jadę Frown z kamerką na dorsze , powinny być jakieś do topa, jakby co to zamelduję Wink Biorę tyko ciężki sprzęt Wink

Exodus
11-12-2018 17:30
U mnie masa śniegu Wink https://www.youtu.
..npD8_cgCrc

11-12-2018 12:30
U mnie dziś bez opadów na szczęście, ale i tak szaro i ponuro.

MatiQ
11-12-2018 08:28
A ja przechwaliłem, budzę się, a tu biało i to tak dość napadało tego śniegu Wink

49,652,807 unikalne wizyty Original Theme, Athos, by Thomas - Modified into Athos_Grey by Exodus