Kwiecień 22 2018 22:15:39
· Wzdręga
· Zębacz
Przyklej zdjęcie.
Wejdz na strone Kliknij Kliknij na : eigenes Bild anbringen Wybieramy zdjęcie z dysku. Nastepnie zaznaczamy: Ich bestätige...... Wpisujemy adres strony: Link ..... I klikamy na : Auf die pinnwand
Norwegia, kraj wielkich marzeń(ryb)
Przygotował raczek39

Długo się zastanawiałem czy napisać ten artykuł, jednak na wypadek gdyby ktoś się wybierał w rejon południowej Norwegii, do miejscowości Farsund, to może powinien wiedzieć co go tam czeka...
Wiec tak, początkiem roku ustaliliśmy w trojkę ze może by tak gdzieś na głębokie wody wypłynąć, wybór padł bez wahania na Norwegię.
Miało być miło, dużo ryb , w miarę blisko, i do tego jeszcze nie za drogo.
W kilka minut pogrzebaliśmy w internecie, i wybór padł na miasteczko Fiord Farsund.
Łącznie do przejechania samochodem około 1000km, wiec było ok.
Pod koniec kwietnia br, zapakowani, i zaopatrzeni w nowy sprzęt wyruszyliśmy w kierunku Danii, na prom.Droga mijała szybko i przyjemnie , słowem atmosfera była bombowa.
W Danii czekał nas najnowszy prom, jakim dysponuje flota Stena Line.
W środku praktycznie luksus, i do tego bardzo szybki, bo 26w/h, to jest ponad 50km/h, słowem super sprawa.

W niespełna 5godzin byliśmy w Norwegii, a stamtąd już tylko około 100km do Farsund, napięcie i emocje brały w gore.
Zastaliśmy mały przytulny domek z kominkiem, i obniżony dach/sufit, czego doświadczyłem wchodząc do domku i od razu poczułem pierwsze starcie z moja głową(glaca), a mam tylko 184cm wzrostu, i już wtedy pomyślałem sobie, "cholera, to nie dobry znak.....
Następnego dnia rano, po śniadaniu wyruszyliśmy na miasto w poszukiwaniu dobrej i taniej lodzi.
Z doświadczenia wiemy ze na miejscu można zawsze nabyć taniej lodź od miejscowych, niż to co oferuje biuro podroży.
Po pól godzinie mieliśmy łódź z kabina, 5metrowa, i 12konnym silnikiem diesla, do tego paliwo na cały tydzień w cenie 300euro, bez wahania zapłaciliśmy,zapakowali sprzęt i heja na szerokie wody.
Wow,teraz już tylko czekać na pierwsze brania, okazy, i niezapomniane hole dużych ryb.

Teraz to już będzie w wielkim skrócie, opłynęliśmy cały fiord, wzdłuż i wszerz, cale trzy brania, ja miałem pierwszego dorsza, aż cale 65cm, no trudno jutro będzie lepiej....
Kolejne dni obfitowały w jednego czarniaka, jednego mini śledzia(10cm!!!), i dwa dorsze do 60cm.
Łowiliśmy , tzn próbowaliśmy na wszystko, ja łowiłem na twistery, koledzy na pilkery, później na garnele, włącznie z tym śledziem który posłużył nam jako martwa rybka, i nic, nic, nic...
Tłumaczyliśmy sobie to na rożne sposoby...
Pewnego razu namierzyliśmy lodzie czarterowe na otwartym morzu, i popłynęliśmy za nimi, echolot pokazywał głębokości do 150m, i na dodatek masę ryb, które jednak za czorta nie chciały brać!!!!Wędkarze z czarterów byli jeszcze bardziej zawiedzeni, bo mieli ogromne koszty za lodź + przewodnik....
I tak upłynęły nam kolejne dni bez ryb...Wiem na pewno ze nie popełniliśmy żadnego błędu w technice łowienia, jedynie z wyborem łowiska.

Ostatniego dnia przed wyjazdem przeglądamy wpisy z księgi gości naszego domku, i co się dowiadujemy, wszystkie wpisy mówią nam ze w tym fiordzie ryby jest cale mnóstwo, jednak ryba absolutnie nie bierze przez cały rok.
Każdy z poprzednich gości miał tak samo marne wyniki jak my, i jedynym logicznym wytłumaczeniem na to jest , ze występuje tam dużo śledzia, za którym dorsz się ugania, i w ogóle nie reaguje na inne przynęty.
Łącznie złowiliśmy 10ryb!!!(porażka totalna), w tym 7dorszy, 1czarniak, ten mini śledź, i jedna rybkę, która miała bardzo ładne ubarwienie i bardzo równe ząbki na obydwu szczekach, jednak nie wiem jak się ta ryba po polsku nazywa, miejscowi nazywają ja lieb fisch.
Wszystko co mogliśmy ze sobą zabrać to jest piękno tego kraju jakim jest Norwegia, jego fiordy, i góry, przepiękne widoki.

Jednak następnym razem, pojedziemy na pewno kilka kilometrów w głąb kraju, i nie tylko obejrzeć widoczki, lecz przede wszystkim na rybki!!!!

Pozdrawiam wszystkich.

Temat i zdjęcia na forum

Wszelkie prawa do całej zawartości Serwisu internetowego www.narybki.net jak i www.narybki.vot.pl są zastrzeżone. Użytkownik ma prawo do pobierania oraz drukowania całych stron lub fragmentów . Żadna część Serwisu nie może być w celach komercyjnych kopiowana w całości lub części, transmitowana elektronicznie lub w inny sposób, modyfikowana, linkowana lub wykorzystywana - bez uprzedniej zgody autora tekstu, lub serwisu narybki.net.
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło

Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Przetłumacz stronę

Losowa Fotka
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

MatiQ
22-04-2018 21:15
Exo to Ty wędkujesz jeszcze? Wink beer

Exodus
22-04-2018 20:12
Ja też byłem dziś na Dunajcu Wink

MatiQ
22-04-2018 19:38
Cześć Wink ciepło, że wytrzymać nie idzie, a gdzie tam lato, znajomy wyciągnął mnie dziś na łódkę, ludzie kilka węgorzy złowili, my tylko opalenizne :;/

seb@s
21-04-2018 20:32
Siemka, pozdrawiam z Władysławowa Pfft.

Kondzio154
21-04-2018 08:15
Dawid- zawody?

Abramis
21-04-2018 07:45
Chyba jeszcze trochę wcześnie stąd brak brań Dawid Grin Tomku powiadasz może gdzieś na zatoczce ( może u brata na stawie) beer jak woda czysta w rzece to powinno być dobrze

Exodus
21-04-2018 05:08
Dawid a może zapomnieliście założyć coś na hak Wink

Dawid
20-04-2018 21:39
4 dni na Gosławicach - bez brania Smile

Semi
20-04-2018 17:02
Jadę dziś na wieś, chyba jutro w końcu sezon otworzę. Wink Chociaż jeszcze woda wielka w Bugu, ale może gdzieś na zatoczce.. Frown

Abramis
20-04-2018 07:20
Cześć Wink

46,290,514 unikalne wizyty Original Theme, Athos, by Thomas - Modified into Athos_Grey by Exodus