Lipiec 22 2018 01:25:45
· Wzdręga
· Zębacz
Przyklej zdjęcie.
Wejdz na strone Kliknij Kliknij na : eigenes Bild anbringen Wybieramy zdjęcie z dysku. Nastepnie zaznaczamy: Ich bestätige...... Wpisujemy adres strony: Link ..... I klikamy na : Auf die pinnwand
Norwegia: Hitra 09.04.2010
09.04.2010 godz 5:00 rano już na nogach, nie da rady spać o 8:00 wyjazd !!
Czeka nasza czwórkę 2000 km drogi....

Całe Niemcy bez problemów, krótki postój w Heiligenhafen, w wędkarskim sklepie kupujemy robaki morskie i całe śledzie na przynętę
OK pierwszy prom: Niemcy-Dania 45min.
Drugi Dania-Szwecja tez 45 min.
Przespałem cała Szwecję wiec nic onej niepiesze :).
Rozjaśnia się już jesteśmy w Norwegii.
Pierwszy przystanek, biuro turystyczne http://www.hitraturistservice.no/web/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1&lang=de, chcemy się dowiedzieć gdzie biorą ryby i oczywiście odebrać klucze, jest godz 10.00 rano wjeżdżamy do Ansens gdzie stoi nasz domek.

Po krótkim posiłku i omówieniu z właścicielem przepisów związanych z używaniem łodzi i wypływamy!!!

Jest godzina 12:00, płyniemy od razu na podwodne góry, głębokość od 80 metrów do 400 m.
Ustawiamy się na wyspie i dryfujemy z płytkiej na głęboką wodę.
Łapiemy na filety z śledzia drobne ok:5cm i na MEKSY 12-stki

Śledzie lekko fixujemy drutem, na około 240 metrach pierwsze branie, ryba bierze agresywnie (nie da rady przegapić brania, po około 25 min ląduje pierwszy "LUMB" i tu proszę o pomoc ja znam tylko nazwy ryb po niemiecku.( Molwa po polsku )

A krótko o sprzęcie; łapię na wędkę morska długość 2.40 30 lbs 300-700 gram Shimano i multirolka podpinana od dołu!! (lepiej mi się kreci lewa ręką) Cormoranka do tego plecionka 0,30 mm wytrzymałość do 50 kg, łapiemy tu ok 3-4 godziny, ryby biorą najczęściej na głębokości do 300 m. LUMBY;LENGI i małe REKINY.

W drodze powrotnej zatrzymujemy się na 60 metrach żeby nałapać śledzi, po kilku nieudanych próbach zakładam pilkera 75 gram i pierwszy dorszyk.

Jeszcze kilka sprawdzających rundek i wracamy do portu.
Po wy filetowaniu ryb jest ok godz 22.3O.
Chłopaki idą spać ,a ja nie daje za wygrana, po robaki i łapię z mola na głębokości ok. 10 m. Rzut,3 min dorsz !! i tak jeszcze z 5-6 razy, dorszyki nieduże do 80 cm. ale brały jak wściekłe !!
Dzień pierwszy dobiegł do końca padam z nóg :).......CDN

Witam ponownie wiec w tej części opisze może troszkę ceny. może kogoś zainteresuje ...
1- domek na wyspie Hitra, miejscowość Ansens nr domku 269 wyposażenie dla 10 dorosłych osób pełne tzn: zamrażarki, lodówki, telewizory, piec,itp.
Do domku należą dwie lodzie, benzyna 50ps z echolotem i nawigacja super przygotowane pod wędkowanie.

Link do domku jest po niemiecku ale można po angielsku : http://www.hitraturistservice.no/web//index.php?option=com_content&task=view&id=45&Itemid=25 koszt za 7 dni 1600 euro - my byliśmy w czwórkę wiec ceny dzielimy na czterech.

2-promy tam i powrotem wersja (szwedzka bardzo ważne w przeciwnym razie płacicie każda osobno, wychodzi drożnej) +maut.
Samochód miniwan z przyczepka (przyczepka koszty extra ok. 150 euro), wiec ogólny koszt 400 euro.

3- benzyna tam i z powrotem (2000 km) 600 euro .
Sprzęt we własnym zakresie, ale również można wypożyczyć wędka na tydzień, 35 euro kombinezon na tydzień 35 euro( ale tu mała wzmianka przy odjeździe dowiedziałem się ze używany kosztuje 40 euro!!! nowy 400!!!!) wiec koszt ogólny 2600 euro, 650 euro na głowę!!
Opłacało się !!!

Dzień 2,3,4,wszystko to samo, rano na wyspy podwodne kilka lumbow i lengow przeplatanych rekinkami, nic szczególnego.
W piaty dzień zerwał się sztorm i zaskoczył nas na morzu, jak na życzenie w jednej z lodzi padł silnik, próbowaliśmy wziąć ja na hol, ale przy wietrze 15 m/s i metrowych falach ciężko było dorzucić linkę, wiec decydujemy się dzwonić na 112, a tam chłopaki ratownicy informują nas, ze nie mogą wystartować helikopterem, bo jakaś chmura z wulkanu...
Ale lipa, trochę strachu, po niedługim czasie pojawiły się lodzie ratownicze i nas zaholowali cali i zdrowi do domciu:)
Koniec łapania z lodzi, zakaz wypływania, hmmm co tu robić w domku, ciężko usiedzieć ...wiec pilker i pod moscik i tu się zaczęła zabawa.
Pilker 5 mexow i jazda, nawet po 5 seelachsow naraz (to chyba czerniaki jak się niemyle)
20 -30 w pól godziny..
Mamy nałapany limit 15 kg na łebka, decydujemy się przerwać urlop z powodu pogody.!
W przyszły roku organizuje podobna wyprawę, tez na wyspę Hitra, ale troszkę później, myślę o końcu maja i chciałbym jechać tak w 8 osób żeby koszty nie przekroczyły 400 euro na głowę.
Chętni mile widziani !!!

Pozdrawiam wszystkich prawdziwych wędkarzy.

COYOT

Temat i pozostałe foty na forum

Wszelkie prawa do całej zawartości Serwisu internetowego www.narybki.net jak i www.narybki.vot.pl są zastrzeżone. Użytkownik ma prawo do pobierania oraz drukowania całych stron lub fragmentów.
Żadna część Serwisu nie może być w celach komercyjnych kopiowana w całości lub części, transmitowana elektronicznie lub w inny sposób, modyfikowana, linkowana lub wykorzystywana - bez uprzedniej zgody autora tekstu, lub serwisu narybki.net.
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło

Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Przetłumacz stronę

Losowa Fotka
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

stan2010
21-07-2018 19:00
Witam Wink

Semi
21-07-2018 18:52
W końcu się doczekałem atomowego neta, wczoraj mi założyli neta i telewizję w UPC-bajka net, zdjęcia wchodzą w mig. Wink

21-07-2018 14:19
U mnie też grzeje, a jeszcze żonka coś piecze w piekarniku, oddychać nie ma czym. Smile

MatiQ
21-07-2018 11:56
Upał taki, że wytrzymać nie idzie, połaziłem trochę po lesie, bo za głową mam, ale tam też nic nie nocuje huha

21-07-2018 11:55
Nad ranem jednego węgorka, Kondzio tak

Kondzio154
21-07-2018 11:12
Matiq na karpia siedzisz?

Semi
21-07-2018 09:33
Siemka ___. U mnie też kurki podobno się pojawiły, ale jakoś nie chce się iść do lasu.

MatiQ
21-07-2018 00:42
Cisza Panowie, może w nocy coś pociągnie

Kondzio154
20-07-2018 22:57
Semi- zanajomy całe duże wiadro kurek zebrał, :w00t:

stan2010
20-07-2018 20:55
Siemka Wink grunt, to nie poddawać się

47,898,371 unikalne wizyty Original Theme, Athos, by Thomas - Modified into Athos_Grey by Exodus